Saturday, October 11, 2008

Kerana Dirimu Begitu Berharga

Bagi pasangan yg bercinta tu, pernah x korg rase diri korg tu x dihargai oleh pasangan korg? Ataupun korg rase SI DIA tu x syg korg? X pun, korg rasa diri korg tu x penting dalam hidup dia? Rasenya tu adatlah kan, lagi2 kalau tengah perang dingin tu. Mula la macam2 yg terlintas dlm kepala otak tu kan.

Sebenarnya, aku nak cite la pasal sorg member aku ni, Maya (bukan nama sebenar). Dia ni kalau org tgk bahagia sgt dengan bf dia tu. Mcm couple yg x penah gaduh, happy je memanjang. Tapi sebenarnya, disebalik tu, dia menyembunyikan sesuatu yg bile aku dgr agak menyedihkan la. Aku pun x sangka dia rasa mcm tu sbb dia mmg nampak happy je, sampaila satu hari dia dtg bercerita dgn aku. Masa tu muka dia mmg nmpak mcm sedih n muram sket la. Aku pun x tau nape aku yg jadi tempat dia nak meluahkan perasaan. Aku dengar je la kan, aku x mampu nak tlg, tapi aku mampu mendengar. Coversation tu lebih kurang mcm ni la:

Maya : Lyana, ko free x? Aku bosan la. Jom la borak2. Aku pun dah lama x borak2 n ko kan.

Aku : Aku free je. Borak? Bleh je, tapi aku x de benda la nak cite. Ko ade cte pape ke yg menarik? Gosip ke? eheheh

Maya : X der, sebenarnya aku nak bercerita n ko. Aku x tau la nak cite kat sape, tapi aku rase aku dah x leh pendam ape yg aku rasa.

Masa ni aku dah pelik la kan, eh budak ni nak cte ape la plak. Aku plak dah makin excited nak dgr.

Aku : Oh, ko nak cte ape. Cte je la. Ako ok je nak dgr.

Maya : Erm, x der la. Mcm mana nak start erk. Erm..

Haa..masa ni aku mcm dah nmpak air mata member aku ni bergenang. Aku mcm risau gak la kan. Kang kalau dia nanges depan aku cm ne? Aku ni dah la x reti bab2 nak pujuk org ni.

Aku : Alaa..x pe. Ko cte slowly k.

Ayat dia aku x berapa igt sngt. Tapi lebih2 kurang je la k. Dan nak pendekkan cite:

Maya : Ok, cam ni. X der la, aku rasa aku dah bosan la hidup mcm ni. Aku rasa aku dah penat. Aku x tau kenape aku rasa dr aku ni x berharga pun di mata dia. Aku rasa dia x hargai pun ape yg aku dah wat utk dia selama ni. Aku sayang dia lebih dr aku syg dr aku sndr, tapi aku x tau kat mana kedudukan aku dlm hati dia.

Aku : Eh, bukan aku tgk korng ni mcm loving couple je ke. Aku x sangka plak jadi mcm ni. Ntah la, aku x berapa pandai sgt nak ckp, tapi aku rasa ko buat lah ape yg ko rasa terbaik utk dr ko.

Maya : X pe, ko dah dgr ni pun dah ckup baik. Aku x tau nak cte kat sape. Aku juz nak luahkan ape yg aku rase je. Thanks Lyana.

Aku : It's ok. If ade pape, ko cte je kat aku k. Aku x kesah pun.

Haa...lebih kurang la cte dia tu. Sebenarnya pnjg la lagi, tapi dah dipendekkan. Aku x tau la nak ckp macam mana, tapi bile aku kaji (cewaahhhh), perempuan ni ble dia syg sumbody tu, dia sanggup wat ape je. Macm kes mmber aku ni, dia syg laki tu lebih dr dia syg dr dia sndr. X sepatutnya bnd 2 jadi mcm 2 kan, tapi ni lah lumrah perempuan.

Bukan nak bg nasihat, tapi sekadar ungkapan yg cukup bermakna dr aku:

"Sayangilah dr anda sendiri dahulu jika mahu dr anda disayangi. Sayangi lah diri anda KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA".

1 comments:

.::aDa::. said...

Once a woman, always a woman..huhu~
we wont know what will happened unless we face it..either the relationship will keep growth up or not is just depends on TIME..jadi..hadapilah..walaupun pahit..kerana..jika kamu tidak menghadapinya..kamu pasti tidak akan mengetahuinya..sampai bila2..