Saturday, October 18, 2008

Diam0nd Vs Kaca

Diam0nd 1.0 carat depan mata, aku x nampak, sebelah mata pun aku x pandang. Then aku campak dalam l0ngkang. Kaca x berharga yg jauh nun di seberang yg belum tentu wujud tu yg aku cari. Akhirnya ???? Nak ambik balik diam0nd yg aku dah campak tu, dah hilang ntah kemana di bawa arus air. Kilauan dr jauh yg aku sangka kaca tu, rupa2nya bukan kaca pun, tapi hanyalah cahaya ape ntah, aku pun x pasti. Rupa2nya kaca yg aku impikan 2 x pernah wujud pun. Hanyalah bayang2 je.

Ape yg b0leh dirumuskan kat sini, walaupun diam0nd tu kecil, sedarlah ianya amat bernilai. Kaca yg nampak teguh , besar n hebat tu sebenarnya x berharga pun. Cepat pecah plak tu.
Nak menyesal skarang pun dah x guna kan. Diam0nd hilang, kaca pun dah pecah.

Yang dikejar x dapat, yg dikend0ng berciciran. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian x berguna lagi.

:puteh_22:

p/s : Hargailah ape yg ade depan mata kite, jaga el0k2. Jgn bile benda 2 dah hilang baru terkial2 nak cari balik. Jangan harap la nak jumpe balik..

9 comments:

Anonymous said...

aku rela mengambil kaca dari diamond.

sbb?

diamond dipakai sekadar utk perhiasan, dh bosan buat simnpanan.

kaca? ari2 org pakai kaca. kaca mata org pakai. tingkap umah pon kaca, tingkap kete pon kaca. kalo xde kaca ssh ga.

Renung2kn dn selamat beramal.

Mizz Lyana said...

kalau kaca stakat utk digunakan & bukan utk dihargai, x guna jugak kan?

Anonymous said...

kenapa ni lyana?

Mizz Lyana said...

wahai en anonymous, saya pun x tahu lah kenapa n saya ni..huhuh...

.::aDa::. said...

ape kaca2 diamond2 ni..dunia je semua tu..hehe..
hmm..xpe la..let by gone be by gone..just,dont let it to happen again. kadang2,benda2 mcm ni jadi supaya kita lebih menghargai diri sendiri.. =)

Anonymous said...

As a human being, we can’t tell apart which one which; a diamond or a glass. But both can cause despair in our life. Thus, we need faith to survive.

think wise, dont think smart.

Mizz Lyana said...

yeah, n i will not let it happen again to me.

"Kerana diriku begitu berharga"

Mizz Lyana said...

To Lovely Elle;

Lets Faith do its Job..kan kan kan?

Anonymous said...

betul.. betul.. betul (gune suare upin ipin ye)