Tuesday, April 14, 2009

Research Assistant, RA

Hurm, ptg tadi masa nyenyak2 tid0 akibat keletihan menjawab soalan antenna, tbe2 kedengaran la lagu "Romeo take me somewhere we can be alone, i'll be waiting all just left to do is run...." Huh, kelam kabut la Cik Hati terkial2 cari ph0ne cik hati sambil mata terkebil2 tgk si pemanggil. And guess who??? ENCIK ZOINOL??? Hurm, dalam hati, "Nape plak la encik ni call aku?" and perbualan kami tadi di type semula, (x la sepenuhnye)


En. Zoi : Assalamualaikum, Lyana. Kamu buat ape??

Cik Hati : Waalaikumussalam. Erm, X buat pape pun (padahal baru je bangun tid0..haha)

En. Zoi : Dah habis study ke?

Cik Hati : Erk?? Blum lagi..hehehehe

En. Zoi : Hahahahaha (punye la gelak besar, aduyaii..) Ni, saya nak bagitau pasal application kamu utk jadi RA tu. Kamu punye C mcm mane? Sebab kita nak pakai new software, so kamu kena tau guna C.

Cik Hati : Erk..erm, saya blaja C masa tahun 1 je la dulu encik. Skang mana nak ingat lagi (dalam hati, aduyai, Cik Hati papling la x suke bab2 coding ni..huh)

En. Zoi : Saya nak tanya, kamu willing x nak blaja, dari awal sampai la kamu tau guna. Kamu sorg2 je tau, kalau x tau kamu kena blaja sndiri, sama ada cari buku @ call supplier software tu sendiri. Kamu sanggup? (Nada En. Zoi serius lor waktu ni?

Cik Hati : Gulp (telan air liur jap).. Erm, ye, saya sanggup encik...

En. Zoi : Ok, ni saya juz nak tanya dulu. Keputusan nye nanti saya confirm balik ye.

Lepas je habis conversation, mata Cik Hati terus segar bugar. Terkejut, maybe gumbira pun ade juga. Mcm ade can nak dapat, tapi x sure la kan. If dapat alhamdulillah. If x dapat x pe. Bnyk lagi peluang lain (tapi kalau bleh dapat la, dah plan ngan diorg nak gi genting ni..haha). Nway, juz see the result. Gulp gulp..

:puteh_6: