Tuesday, November 4, 2008

Pada suatu hari...

Pada suatu hari, ada seorang yang pernah bergelar kawan baik telah menghantar email kepada saya. Saya baca dan baca dan baca, saya dapati kandungan email itu sangat lah menarik. Pada awalnya saya sangat benci baca email itu, tetapi apabila direnung kembali, ape yg tertulis kat email itu, ada betulnye. Seperti dia sangat memahami keadaan saya pada waktu ini, yang memendam perasaan benci, sakit hati dan segala-galanya lah. Untuk memotivasikan diri saya, makanya saya mengambil keputusan untuk mencuri dan menampal isi kandungan itu di dalam diari saya ini.


"Life is going to shovel dirt on you, all kinds of dirt. The trick to getting out of the well is to shake it off and take a step up. Each of our troubles is a stepping stone. We can get out of the deepest wells just by not stopping, never giving up! Shake it off and take a step up. "

Remember the five simple rules to be happy:
1. Free your heart from hatred - Forgive..
2. Free your mind from worries - Most never happen.
3. Live simply and appreciate what you have.
4. Give more.
5. Expect less

p/s : Sepertinya saya tidak dapat melakukan kelima-lima perkara di atas. Adakah saya tidak akan hidup gembira?

:puteh_11:

4 comments:

Anonymous said...

betol r tu..cube u buat 5 perkare tu...mesti gumbira saja...


kolep

Mizz Lyana said...

hurm..blum bleh lagi..lagi2 perkara yg 1st skali tuh..huh

Anonymous said...

kalau x bleh...cube r...insyaAllah boleh..cume maybe take time r

kolep

Anonymous said...

Pada pendapat anda, Panda ni cute kah? Cute kan.. Hehe.. ye ader sese0rang telah mmberi gelaran PANDA ini kepada aku disebabkan kegilaan aku men0nton Kung Fu Panda. Nak tau x sebab ape "org itu" memberi aku gelaran panda ini. Pertama, dia ckp aku ket0t, macam Panda. Yg ke-2, kalau aku gem0k, akan jadi mcm Panda. Huh.. Memang nak kena blasah kan. Yang ke-3, dia ckp mata aku mcm Panda sbb selalu tido lewat, x cukup tid0. Paling best skali, dia kata ble aku nanges mata aku mesti mcm Panda (mcm penah tgk aku nanges la plak). Huhuhuh.. Tapi, ape pun gelaran yg kamu bagi, aku terima kerana aku sayang bangat sama kamu. Wee...