Thursday, February 12, 2009

Siaran Tergendala !!!

Siaran tergendala buat sementara waktu.. Cik Hati is s0 so s0 bz.. X sempat nak update.. I'll catch t0 u later ok..

:puteh_22:

Tuesday, February 3, 2009

Birthday Mom !!!

Ish2, sempat lagi ni nak post..hari ni birthday Mama Cik Hati.. Jom nyanyi sama2..

"Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan Pn Sabariah,
Allah selamatkan kamu"..

"Ma, happy birthday. Semoga panjang umur & murah rezeki selalu. Along doakan semoga ma sentiasa diberikan kesihatan yg sempurna supaya ma boleh terus bekerja utk mencapai impian ma. Along sentiasa doakan impian ma untuk pergi haji tu tercapai. Ma, along x tau nak bagi present apa utk ma. Bunga, kek, kad, hadiah2 lain semua dah penah bagi. Along tau, semua2 tu x cukup utk membalas jasa ma yg bnyk berkorban utk along selama ni. Cuma, along berjanji along akan jadi seorang anak yg b0leh ma banggakan, walaupun mungkin anak ma ni x cantik, x pandai mcm anak org lain, tapi along akan berusaha. Dan yg paling penting, along akan sentiasa jaga nama baik ma n abah. Tu janji along kat ma. Ma, along syg sgt2 kat ma.. Mmuuuaaahhhh.."


Monday, February 2, 2009

Cinta Umpama Menunggu Bas !!!

Cik Hati ada dapat 1 email ni, mmg dah bnyk kali Cik Hati dapat, biase la email forward2 ni kan.. Selalunye email forward2 ni Cik Hati jrg nak simpan, tapi email yg ni mcm ade kaitan sket ngan life Cik Hati.. So Cik Hati nak share kat dgn kamu2 semua la eh. Maybe ada antara kamu yg dah penah baca email ni, tapi x pe.. baca je lagi skali k..eheh

CINTA UMPAMA MENUNGGU BAS

"Bila bas tu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak, 'Eee... penuhnya... tak de tempat duduk.' Jadik, awak katakan pada diri awak, 'Saya akan tunggu bas yg lain.' Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awaktunggu pulak bas yg lain.

Kemudian, datang pulak bas yg kedua.
Awak nengok bas tu dan awak akan cakap, 'Eee... bas ni buruk sgt... mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.' Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas.

Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata, 'Emmm... tak de air-cond... cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain.' Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya.

Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna.

Dan kemudian barulah awak sedar bahawa... awak dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak.

Walaupun yg datang tu adalah bas yang berair-cond, adakah awak dpt pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak?

Jadik, mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan ?

Sekiranya awak dapati 'bas' itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu.

Tapi... saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti-nanti kan ), awak tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak!

... .Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN! Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri.

Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu... semuanya terpulang pada diri awak. Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!"

APE YG CIK HATI MAHU SEBENARNYE???? Argghhhhhh

:puteh_14:


Sunday, February 1, 2009

Diary lama Cik Hati !!!!

Masa cuti hari tu, Cik Hati ada la kemas2 bilik Cik Hati kat umah Kajang kan.. Sekali time kemas2 tu, Cik Hati jumpa diary lama Cik Hati.. Diary masa zaman muda2 dulu. Then, Cik Hati berhenti mengemas kejap, Cik Hati baca la balik ape yg Cik Hati tulis dalam diary tu. Macam kelakar pun ada, ayat jiwang giler.. Ish2, kecik2 dah pandai..huhu..

Cik Hati punya la leka baca diary tu, tapi bila Cik Hati baca n terus baca, tbe2 je air mata Cik Hati mengalir, sebak and sedih sgt2.. dalam diary tu Cik Hati cerita pasal 1st LOVE Cik Hati.. Segala2nya yg berlaku ant Cik Hati ngan dia.. Apa yg Cik hati borakkan ngan dia, msg2 Cik hati ngan dia, lagu2 fav kitrg, memori pahit manis Cik hati ngan dia, semuanya lah Cik Hati tulis dalam tue..

Masa Cik Hati baca diary tu, Cik Hati still boleh rasa semua perasaan Cik Hati masa tu.. happy, excited, sedih..semua lah.. Tapi apa yg buat air mata Cik Hati mngalir bila Cik Hati baca part @ saat2 dia menghilang dr Cik hati tanpa khabar berita.. Sedihnye... Utk 3 bulan pertma, Cik Hati mcm org x betul.. Boleh dikatakan setiap malam Cik Hati nangis.. mana x sedihnye, hampir 2 thun Cik Hati ngan dia.. dengan dia lah Cik Hati blajar bnyk benda.. Perkataan sayang, rindu tu semua dia lah yg ajar..

Ya Allah, tbe2 Cik Hati rasa rindu nya kat dia.. Agak2 nya dia kat mana skarang ni? Ntah2 dah kawen kot..huhu.. Sampai skarang Cik Hati x pernah lupa kat dia, no telefon dia pun Cik hati hafal lagi.. Btl lah org ckp, 1st love mmg susah nak dilupakan walaupun kisah kami dah berkahir 6 tahun yg lalu.. Lepas je bc diary tu, Cik Hati terus x jadi mengemas.. Sepanjang hari Cik Hati terfikir pasal dia, smp terbawa2 dlm tidur n mimpi.. Fuhhh, dasyat x? huhu..

Kalau la Doraem0n wujud kat dunia ni, Cik hati nak mintak tlg kat dia, bwk Cik Hati jumpe kekasih lama Cik Hati tu, juz utk bertanya khabar n melepaskan rindu je.. If dpt tgk dr jauh pun jadilah.. BOY, i miss u s0oo0o0 much !!!!

:puteh_29:

Saturday, January 31, 2009

Tunggu !!!

Fuhh..dah lama Cik Hati x mengupdate blog Cik Hati ni.. Bukannye x der cerita, banyak je tapi x berkesempatan lah.. Lagipun skang ni tgh cuti, s0 Cik Hati x leh nak on9, kat umah Cik Hati x der tenet..ni pun Cik Hati kat cc je.. Tapi x pe, masa cuti ni, Cik Hati da draft Cik Hati punya p0st.. Erm, nak kata manarik, x lah kot.. Biase la cite pasl Cik Hati la kan.. S0, tunggu je kemunculan post2 terbaru tu eh.. Daa~~~

Thursday, January 15, 2009

Dont Judge A Bo0k By It's Cover !!!

Ish2..Cik Hati rase nak marah je ni... Geram !!!! Kenape eh, org suke menilai pada luaran, je tanpa mengenali hati budi org tu macam mana... X semestinya, org yg berpewatakan kasar tu mempunyai hati yg busuk dan x semestinya org yg nampak inn0cent berhati mulia... B0leh x Cik Hati nak cakap macam ni..

Dun Judge A Bo0k by its Cover.. Y0u kn0w NOTHING, so just SHUT UP !!!

Cik Hati sedih betul la, rasa terkilan pun ade.. Org senang2 je nak menilai Cik Hati tanpa mengenali Cik Hati dulu. X semestinya Cik Hati ni free hair, jenis yg suka huha2 Cik Hati ni jahat.. Lagi satu, Cik Hati bengang jugak la. Kenape, org suke2 je terus membuat kesimpulan dan menghukum Cik Hati tanpa bertanya, atau mendengar dari pihak Cik Hati? Adil ke kalau mendengar dari sebelah pihak je? Eiii...geram je rasa...tapi x pe, Cik Hati percaya kebenaran tu akan muncul jugak satu hari nanti..

Wednesday, January 14, 2009

I Love d way he cares for me !!!

Hari ni Cik hati nak post tag untuk diri sendiri.. Dah bosan sesangat, x tau nak wat ape.. Cik hati dah lama x explore FRIENDSTER.. Then masa explore tadi, Cik Hati ade terjumpe survey, dah bosan sgt x tau nak wat pe, Cik Hati jawab je la kan.. Dah lama gak Cik Hati meninggalkan tabiat menjawab survey ni.. Ape2 pun mari kita lihat ape soalan dan jawapan kepada survey tersebut.

Do you think ​the last boy you spoke​ to cares​ for you?
:: yup..n i l0ve d way he cares for me

Do you belie​ve what goes aroun​d comes​ aroun​d?​
:: of course..

Did you cry today​?​
:: nope

What was the last thing​ you typed​?​
:: "nope" menjawap s0alan di atas

What are you doing​ tomor​row?​
:: class at 3 pm

Whose​ bedro​om were you in last?​
:: mine

Is there​ somet​hing you want to tell someo​ne but cant?​
:: ade k0t..tapi dah malas

How is your hair?​
:: rambut saya dah pendek..n i love my new hair

When was the last time someo​ne told you they were in love with you?
:: Just Now

How were you feeli​ng last night​?​
:: sgt2 gembira..ade org membuat cofessi0n n berjanji utk tidak menyakitkan hati saya sampai bile2..hihi

Are you diffe​rent now than you were 5 years​ ago?
:: yup..of c0urse la..and i love my way n0w

Who was the last perso​n you talke​d to?
:: shela "tolong blikan topup"

What are you think​ing about​?​
:: mana dia? mesti tido ni...

Regre​t doing​ anyth​ing ?​
:: bnyk jugak..mls dah nak pk

Do you tend to fall for peopl​e easil​y?​
:: dulu ye..skarang ni susah sket..

Do you give out secon​d chanc​es too easil​y?​
:: tidak

Do you want to see someb​ody right​ now?
:: nak sgt2...x sabar dah ni

How'​s your day going​ so far?
:: so far, owk..had a wonderful day even tekak ni perit gile2

When was the last time you were sick?​
:: ni tengah sakit la ni..nak demam..aduyaiii

Do you cry often​?​
:: now, x lagi...

Do you love your frien​ds?​
:: Yup, selagi mereka menganggap saya sebagai kawan dan tidak membuang saya dari hidup mereka.

Are you looki​ng for your soulm​ate?​
:: yeah..i think i've found sum0ne and i wish he would be mine forever

What'​s your middl​e name?​
:: ade ke?

What'​s your favor​ite colou​r?​
:: red, black, white

Does the perso​n you like like you back?​
:: yeah..we like each other

When is your birth​day?​
:: 5th May..dun forget eh..hihi :puteh_6:

What did you do last night​?​
:: bersantai2..

What woke you up this morni​ng?​
:: phone alarm