Sunday, March 14, 2010

I want to be a Princess

Yes, i want to be a PRINCESS to someone who call PRINCE. Prince of My Heart. Oh Mr Prince, where are you???? I've been looking for you for a long2 time ago... 0o0o0oooooohhhh ~~~

"Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes"

Saturday, March 13, 2010

Abah & Facebook

W0o0o0..abah Cik Hati dah ade Facebook la. Merbahaya sungguh. Cik Hati dah x bleh berleluasa lagi kat dalam FB tue. Baru sat ni dia tegur, "Along, L***** H**** tu siapa?" Adeh, dia dah pikir bukan2 dah. Biase la kalau comment2 kat wall tue kan, dia dah pikir Cik Hati ade hubungan special ngan En LH plak. Adoii.. Tu satu hal, gambar2 Cik Hati pun nak kena tapis gak nie. Kalau ada gambar yg mencurigakan bahaya gak. Mau soalan bertalu2 hinggap kat Cik Hati nanti kan. Hurm, status pun nak kena jaga nie. Status dah x leh emo2, nanti pecah rahsia kan. Wah, if cam ni Cik Hati dahx leh nak luahkan perasaan la kat situ. Blog jugak jadi mangsa. Abah oh abah...

Friday, March 12, 2010

Sob2 T_T

O0oh..Cik Hati tersangat la kecewa. Sedih x bile dapat tau org yg kita suke, tempat kita mengadu masalah, tempat utk gaduh2, kita selesa ngan dia, dah ade yg punye.. Arghhh..kenape perlu begini? Baru plan nak memulakan langkah pertama, tup2 dah ade gf plak..punah harapanku..owh..desperate kah saya ini?

Tuesday, March 9, 2010

Cik Hati is BACK !!!!

Wahh....dah berbulan2 lamanye Cik Hati x menaip kat blog nie. Faktor utamanye MALAS.. ehehe, ni tbe2 dtg angin ape nak menaip balik. Saje2 je kan, bosan nak mengisi masa lapang. Lagi2 lepas resign nie. Duk mengadap tenet je la keje Cik Hati. Layan game2 kat FB yg semakin hari semakin addicted tue..adoi dah mcm kanak2 kot..haha.. Yela, dari melayan benda yg bukan2 kan, baik Cik Hati layan game yg mmg menyeronokkan dan bleh release segala benda yg nak direlease kan kan..hehe

Bnyk benda yg Cik Hati nak update sebenarnye. Esp pasal life Cik Hati la kan. Kalau nak tau, Cik Hati baru je resign dlm seminggu cm tu la. Eh, bile masa CIk Hati keje? Tbe2 je tau dah resign. Actually, b4 ni Cik Hati keje ngan salah satu company yg x asing lagi la, bleh dikatakan semua rumah ade benda alah nie. Cik Hati keje kat dpmnt Customer Service, yg angkat2 call tue. Lain bebeno dgn bidang Cik Hati kan. Mula2 Cik Hati igtkan sng je kot keje ni, layan je la kerenah cust tu kan, gaji pun masyuk, balik umah x yah pikir benda lain dah. Tapi, bile dah keje tau, hanya tuhan je tau ape rasanye. Kena maki hamun ngan cust, faham2 je la Cik Hati ni kan teramatlah sensitifnye, dah la kena tahan kerenah cust, pastu managemnet kat situ pun HAMPEH. Ade ke Cik Hati yg newbies ni diorg blasah habis2an..teruk n x patot.

And kenape plak Cik Hati resign padahal baru keje sebulan je kot? Hurm..sebab x tahan kot. Cik Hati faham mmg semua keje TENSION, tapi seriously Cik Hati rasa x bleh blah. Tiap2 malam mimpi kena maki hamun ngan cust, pastu kesihatan semakin hari semakin teruk, selera makan semua hilang. Tu yg bleh turun 3kg tu..haha..Lagipun keje tu bukan bidang Cik Hati. X kesahla ape org nk ckp, yg pntg Cik Hati perlu fikirkan ape yg terbaik utk Cik Hati kan. Buat ape if kita buat sesuatu sebab terpaksa, betul x? Nanti semua x menjadi.

Ok, stop pasal tu. Now Cik Hati tgh cari keje lain. Seronok jugak tanam anggur kat umah nie kan, ye la lepas habis blaja dulu terus masuk program tu program ni, x sempat nak rest pun. Ni la masanya nak berehat kan, blaja2 memasak x lama lagi dah nak kawen.. HAAAAA KAWENNNN?
haha..x de la..persiapan awal je, nanti mana tau kot2 tbe2 ade org dtg meminang kan..haha.. Cik Hati masih single n available ok. Masih mencari2..haha..Sesiapa ade yg sudi ke? haha..joking eh..

Erm, buat masa ni tu jela kot yg nak diceritakan, sebenarnye bnyk lagi benda nak cte.. pasal anak kucing mati, pasal member2 kawen n Cik Hati x kawen2 lagi..Oh, sungguh sensitif isu nie..hehe.. X pe, next time Cik Hati update lagi k. See ya ~~~~

p/s: Kat atas tu pic latest Cik Hati, saje nak upload.. Haha

Monday, September 7, 2009

Shopping

Wah, x sabarnye nak tunggu duet masyuk. Cik Hati mau pegi SHOPPING. I cant wait for it. Dalam kepala Cik Hati ni dah tersenarai dah brg2 yg Cik Hati nak beli. Almaklumlah, nak raya kan. So mestilah kena shopping2 sket. So, jom kita tgk brg ape yg Cik Hati nak beli.

1. New Perfume from D & G 3 L'Impératrice worth RM24o


Perfume ni wangi gile. Keluaran terbaru dari D&G. Cik Hati sanggup patah balik, semata2 nak suh saleman tu spray lagi kat Cik Hati. X malukan?? hohohoh... Whatever it is, i have to have this..WAJIB !!!!


2. HANDBAG worth around RM150

Cik Hati x decide lagi handbag ape, maybe from PADINI @ Co ke? Hari tu jalan2 kat Sogo, nampak bag BONIA. Chantek gile. Tapi harga dia Rm450++, masa tu discount, lepas less jadi Rm280. Dalam mimpi je la dapat. Huhu..


3. Wedges @ Heels from NOSE @ VINCCI

Ok, utk ni, Cik Hati budget less than RM100 la. Nak tau x, dalam masa sebulan ni Cik Hati dah beli 3 pasang kasut. Ish2, Cik Hati ni mmg pntg nampak kasut, mesti tgn tu gatal je nak membeli. Aishhh....

4. Beberapa helai Baju budget around RM150

Ni pun Cik Hati x tau nak beli kat mana. Brand ape2 pun x kesah, asalkan sedap pakai n chantek di mata.


5. Twilight Saga Series (Eclipse & Breaking Dawn) worth RM90

Ok, yg ni mmg WAJIB beli. Sebab Cik Hati sgt2 la minat cite nie. Dan Cik Hati sgt addicted, x sabar2 nak baca next series.




Kesimpulannye, CIK HATI sgt BOROS !!!! Arrrghhh.....



Thursday, August 27, 2009

Syarat !!!

Post kali ni, Cik Hati nak share sket ape yg Cik Hati baca kat dalam paper Metro bertarikh 27 Aug 2009, dalam ruangan HATI. Title dia, "Duga Cinta boleh bawa berpisahan". Tapi bukan semua la yg Cik Hati baca tu akan Cik Hati share. Cuma ade satu part tu yg membuatkan Cik Hati berfikir panjang. Jom baca ni ;

SI DIA TIDAK MEMENUHI SYARAT
Jika ditanya, banyak syarat untuk si dia, antaranya tampan, bergaya, kaya, jujur, penyayang, bertahi lalt, penyabar dan bermisai. Tetapi pertama kali bertemu, hati sudah terpaut. Jantung bergetar setiap kali bertentang mata dengannye. Saat itu, syarat dietetapkan bukan lagi menjadi ukuran lalu anda mula berkata pada diri sendiri, si dia di depan mata bukanlah kekasih yg dicari selama ini. Sebenarnya anda keliru. Syarat yg ditetapkan hanya impian yg mmg ada pada naluri setiap manusia.

Cik Hati suke part akhir ni.
"Sekiranya anda terus mencari kekasih yg dapat memenuhi syarat itu, sampai bila-bila pun anda mungkin tidak akan memenuhinya."

Ok, tu je yg Cik Hati nak share. Kepada yg masih single dan sedang mencari, renung2kan la ayat kat atas ni.

p/s : pesanan ini juga ditujukan khas buat Cik Hati sendiri. Ish2..

Tuesday, August 25, 2009

Quiz

Erm, baru sat ni Cik Hati ade buat quiz kat FB. Title quiz tu, "If you're single, take this quiz". Menarik kan.. Disebabkan Cik Hati single, Cik Hati try la. Saje2 nak tgk ape result dia. Cik Hati tahu, quiz kat dalam FB tu mengarut je and kadang2 ntah pape je result dia. Anyway, bile dapat je result dia quiz tu, Cik Hati mcm terkesima kejap. Dalam hati ni ckp "Eh, mcm betul je." Mari kita lihat ape result tu kata:

"
Congratulations
, your Soul Mate is single, available right now and you have their phone number saved on your cell phone. You most likely talk to this person all the time. The problem is, you are too busy looking for that right person in all the wrong places. You have been dumped and disappointed countless times within the past few years, all because the people you've been chasing are too busy looking for their Mr or Mrs Right the same way you are. That is why you fail at love almost every time. But, you have 1 perfect partner in your life right now that you consider your 'back-up plan.' You don't want to attempt to date your 'Back-Up Plan' because if it doesn't work out then you are left starting from scratch. Its time to put that person center stage 'NOW' because it is quite possible that they are moving on and about to drop you totally. Who is that person you talk to regularly that may live out of town or isn't quite the 'winner' you're looking for, who always is honest, makes you feel good whenever you speak to them, has gone out of their way to accommodate you and would do anything for you if you asked? It's time to give them a call because you won't be able to much longer."

Mcm betul kan? Bukan mcm, tapi mmg betul. Mungkin Cik Hati x sedar, org yg Cik Hati cari2 tu sebenarnye dah ade depan mata. Cuma Cik Hati je x nampak @ x sedar kehadiran dia. Hurm.. there's something that bother my mind. "Ntah2 DIA x?" o0o0pssss...

Monday, August 17, 2009

Tired of being SINGLE !!!

Tadi Cik Hati jalan2 dekat blog member2 Cik Hati. Saje2 je nak tau perkembangan masing2. Ade yg dah konvo, ade yg masih "menanam anggur", ade yg sambung master (mmg salut habis kat diorg ni sebab Cik Hati dah x de mood nak blaja lagi), ade yg keje sementara (one of them jadi Cikgu ajar budak2 sekolah rendah, tapi yg kelakarnye dia ni pun kecik je mcm budak sekolah, silap2 kena buli plak nanti ngan budak2 tue...) dan mcm2 lagi la. Seronok sgt baca blog diorg, sumtimes Cik Hati tersenyum and ketawa sendiri.

But, that is not the main point. Mukadimah je tue. Cik Hati ade terbaca satu post member ni pasal "Kembali Single". Cik Hati agak terharu and sedih plak bile baca post tue. Sebabnye, bile Cik Hati baca, Cik Hati terkenangkan diri Cik Hati sendiri. Kalau nak diikutkan dah lama kot Cik Hati single, berapa lama eh? Ntah, malas nak kira.

Tapi seriously, i am so tired of being single. Bosan and sumtimes lonely. I sit and listen to everyone's love stories, i thought about it and asked myself, "WHERE"S MINE??" Mcm member Cik Hati ckp, sumtimes kita memerlukan sumbody utk mengadu and meluahkan sumthing, someone that can be my crying shoulder, tempat utk bermanja2 (eeewwwwww...). Serious, Cik Hati jeles sgt tgk member2 Cik Hati yg bahagia n happy ngan pasangan masing2, ade yg dah bertunang, ade yg dah nak kawen, and ade yg dah kawen pun.

And yg paling menyedihkan, bile time2 bosan @ weekend, Cik Hati jadi x tau nak wat ape. Bukannye x de kawan, tapi bile kita ajak masing2 dah ade agenda @ plan masing2. So, Cik Hati jugak la yg sorg2. Ade satu masa tu sebab terlalu bosan, Cik Hati bwk adik Cik Hati yg umur 9 tahun tu tgk wayang. Ahhh..kesiannye kat diri sendiri..

Cik Hati nak jugak mcm org lain, pegi dating, pergi menghiburkan diri. Org selalu ckp kat CIk Hati, "alaa..relax la, ko still muda lagi. Perjalanan pun masih jauh, x lama lagi ko jumpe la tue". Yup, mmg x dapat dinafikan ape yg mereka ckp tu betul, tapi Cik Hati x dapat tipu diri sendiri, i need someone.

Bukan x de yg nak, ade je yg propose. Tapi x tau la nape, semua Cik Hati tolak. I never give them a chance. Bukan terlampau choosy, tapi.. Ntah, x tau nak cakap mcm mana. Selama Cik Hati single ni, Cik Hati mmg bnyk berjumpe dgn org, mencari kesesuaian dalam diri mereka. Bile ade yg berkenan ataupun yg rase sesuai, diorg plak yg prob. Ade yg sebenarnye dah ade gf, ade yg x nak commitment, ade yg nak jadi kekasih separuh masa, ade yg nak flirt2 je, ade yg nak jadikan Cik Hati kekasih kedua. Huh !!!!

Cik Hati x tau nape, Cik Hati selalu je jumpe dgn org yg salah. Mungkin Cik Hati terlampau cepat percayakan sesorang kot. Atau mungkin Cik Hati ni buta. Arghh..rumitnye... Susah kalau ckp pasal relationship ni. Its complicated !!

Ade jugak yg betul2 serious nak serious dgn Cik Hati, tapi kebanyakannye suka mendesak ataupun terlampau terburu2. Mcm gelojoh pun ade. Pada Cik Hati kalau nak serious ni, kita kena make it slow. Kawan2 dulu n kenal hati budi masing2 n cari keserasian. And sebab tu, they are all rejected. I am so sorry guys =(

And because of that, i am still single untill now.




Bengang !!!!

Last Saturday, i am suppose to meet my fren. Dia dah banyak kali turun KL, but never had a chance to meet me because i am too busy. Dia pun dah bising2 kan, ckp Cik Hati saje bagi alasan x nak jumpe dia. Last Saturday dia turun KL ckp nak jumpe Cik Hati. Ok, i'm fine with it. Dah lama x jumpe kan, so Cik Hati x kesah la, nanti dia ckp ape plak. Kalau ikutkan Cik Hati nak rest kat umah je, bleh tolong mama Cik Hati kan.

Then kitrg plan nak jumpe dalam kul 1, Cik Hati sampai Mid Valley dalam kul 1.15 mcm tue. At that time, dia pun x sampai lagi, dia ckp stuck dalam jam. Cik Hati dah pelik. Dia naik kereta?? Then, CIk Hati tanya, dia ckp dia dtg ngan member dia 3 org. DAMN !!!! Cik Hati dah bengang jugak masa ni, Cik Hati sorg2. Segan la...

Then, dah sejam lebih Cik Hati tunggu, duduk dekat bench dalam mid sorg2 sambil layan mp3. Sebenarnye masa ni dah agak geram, sebab x sampai2 lagi. Cik Hati msg tanya lama lagi ke. Then dia ckp, member dia nak singgah BB jap amik barang. DAMNNNNNNNN.. WTF !!!! Memang Cik Hati geram and marah gile masa ni. Dia tanya Cik Hati bleh tunggu lagi ke x?

Cik Hati dah tunggu sejam lebih, then dia suh tunggu lagi. Cik Hati dtg mid tu semata2 nak jumpe dia je taw, dah la sorg plak tue. Masa ni Cik Hati decide nak tunggu lagi, Cik Hati pegi MPH baca magazine kat situ. Tapi seriously Cik Hati mmg x tenang langsung. Ape benda ntah yg Cik Hati baca, lgsung x masuk otak. Perasaan marah, bengang and geram tu lagi kuat menguasai diri. Kalau ikutkan rase nak jerit je kat situ.

Then, Cik Hati cari port yg sunyi2 sket, amik je buku pape kat situ. Selak2 je pun buku tu. Suddenly ade air menitik atas buku tu. Cik Hati menangis?????? Ni la dia kalau dah marah and bengang sangat, dan x diluahkan. Serious sedih gile.. Tak tau nape.. Then Cik Hati msg member CIk Hati tu ckp kat dia, Cik hati nak balik je sebab Cik Hati dah x de mood. Cik Hati rase itu adalah langkah yg paling bagus skali sebab kalau Cik hati still tunggu ntah utk berapa lama lagi, dgn mood Cik Hati yg dah x baik ni akan tegangkan lagi keadaan bile jumpe nanti. Mesti dah x bestkan, mesti Cik Hati dah x de mood nak buat pape dah.

Then Cik Hati balik je.. Sebak sgt rase hati ni. He is wasting my time, my energy and my money too. And ape yg paling menyedihkan lagi, he dont even say SORRY to me. Tak rase bersalah langsung ke? Dah la dia yg beria2 nak jumpe Cik Hati. Hurm.. Cik Hati rase kalau dia ckp Sorry, mesti hati ni akan lembut sket and perasaan marah tu akan hilang..

Kepada U,

I am so sorry for throwing my anger, but its not my fault. ITS YOUR FAULT !!! Just imagine how would u feel when u are at my place.

Sunday, August 9, 2009

Tiade tajuk !!!

Cik Hati x bleh tido. Esok kena bangun awal, nak sahur (puase nazar). Cuti weekend yg agak membosankan. X tau nak buat ape. Hari Sabtu Cik Hati bwk adik yg kecik tu pegi tgk wayang cte Ice Age 3, ketinggalan bukan? Huhu.. Cite tu menarik, tapi x tau nape Cik Hati x enjoy. Tidak berperasaan.

Cik Hati bosan lah sebenarnye. Rase nya dah lama sgt Cik Hati x pergi bergumbira dgn member2 Cik Hati. Tgk wayang, jalan2, main bowling, karaoke. Cik Hati nak sgt buat semua tu, tapi percaya x Cik hati x de teman yg bleh di ajak? Semua nye dah ade plan n commitment msg2. Ramai kawan, tapi..hurm..

Masa ni baru lah Cik Hati terpikir mcm2. Alangkah bagusnye ade "ITU" dan "INI". Mungkin dah tibe masanye Cik Hati memikirkan perkara ini dgn lebih mendalam. Mungkin dah masanya Cik Hati membuka pintu dan ruang itu. Mungkin dah tibe masanye Cik Hati memberi peluang kepada mereka2 itu..

Mungkin.....

Tuesday, August 4, 2009

Weird !!!

X tau la nape tbe2 rase mcm weird je. Did i have done anything wrong? Why suddenly u r so quite?
That's all, thank you...

Monday, August 3, 2009

Rindu

Huh, sudah lama agak terbengkalai blog Cik Hati ni. Busy, no idea n sumtimes no mood to write anything. Guess what? Cik Hati dah selamat melepasi saat2 genting. Exam semua dah lepas n alhamdulillah, Cik Hati lepas semuanya.

I am officially MCITP and CCNA Certified. This is what i am wanting so much. Thanks to all the professional trainers, without u all i would never get what i have now. Aside from technical skills, i have also improved so much in my softskills especially communication skill. And the important thing is, i have successfully developed my confidence. Yeay....

This Wednesday, i will start my industrial attachmeny in Maxis Plaza Sentral. I am so happy to be placed here. This is the place i am dreaming of. This is the place that i want to build up my career. Thanks to En Fauzul and Ms Sunita for giving me the opportunity. I promise that i will not let u down.

To all INSEP ICT Batch 16 Students (including the short and tall), I MISS U SO MUCH.. Hope that one day we can spend time and hang out together. Even our class lesson have come to the end, our relationship should not end here. It should last forever....

Supposely, i should be happy rite. But there is something that bother me so much. I am not sure what is it. It haunted me. It seems like something is missing. Still trying to figure it out. Sigh....

Hurm, i miss the time i spent together with them. It fulls of laughter and joy. Gossiping, hatred, dissappointed and frustrated have mix up and make our relationship become much more stronger. Seriously, i start to miss it rite after i finish my last class. Damn..... I hate this...

Tuesday, July 21, 2009

TENSE !!!!!

Ketegangan !!!

Hari ni semuanya serba x kena. Lepas itu, ini plak.. Dengan health condition Cik Hati yg x berapa baik ni lagi menambahkan ketegangan. Serius merosakkan m00d. Rase mcm nak balik je.. I need some free space, bukan dalam tempat yg sempit nie. Cik Hati menangis utk melepaskan rasa tense. Bukan mengada2, but i cant control it anyway. And of course la nobody knows..Kenape Cik Hati tense????? Banyk sebab. But i cant put it here, utk menjaga hati2 mereka. (siapa makan cili, dia rasalah pedasnye k)

Juz nak state kat cni, nak gurau boleh but mesti kena pasa masanya. Gurau yg melampau dan tidak kena pada masanya akan mendatangkan kemarahan dan of course terasa hati. No need to tell it so many times, i know who i am.

Sunday, July 19, 2009

Not Feeling Well

Huwaaa.. i am not feeling well. Tbe2 je Cik Hati bagun tido pagi tadi, Cik Hati rase x sedap badan dan batuk yg sangat memeritkan tekak. Menjelang tengah hari Cik Hati rase menggigil, Cik Hati demam rupenya. Bile dah demam, badan pun rase letih, nak buat ape pun x larat. Kepala pun berpusing2, dan berat je. Huwaaa...x suke, x suke, x suke !!!

Cik Hati tak pergi klinik pun, juz makan ubat batuk dgn panadol je. Hopefully i will get well soon, n x de pape yg serius berlaku since skarang ni mcm2 penyakit ade kan. Dah la every day Cik Hati berada di dlam kesesakan org ramai. Ish2, mintak simpang la ehk... Pray for me !!!

Satu bnda yg Cik Hati x suke bile Cik Hati dalam keadaan mcm ni ialah Cik Hati menjadi sangat emosinal. X tau kenapa. Pantang ditegur sedikit, air mata Cik Hati dah berlinang. Tadi lepas Cik Hati makan ubat batuk, Cik Hati mengantuk. Then bile tgh baring2 atas katil tu tbe2 je air mata Cik Hati mengalir. Ape yg sedih sangat tu, Cik Hati pun x sure. Tu ok lagi. Tadi bile Cik Hati bangun, kebetulan ade cte Hindustan kat TV3. Ape lagi, dari awal sampai akhir Cik Hati nanges je sampai bengkak2 la mata ni. Adoiiii....

Selalunye bile Cik Hati sakit mcm ni, Cik Hati nak kan attention. Ngade2 kan. Tapi betul la, if Cik Hati sakit n org yg terdekat dgn Cik Hati buat x tau je, mesti Cik Hati sedih.. hukhuk... Hari ni Cik Hati rase agak sedih la sebab Cik Hati rase mcm x de org care pun pasal Cik Hati..huwaaaaa...kejam kejam kejam !!!!

Fever & Cough, please go and take my pain away !!!!!

Monday, July 13, 2009

Sedih...

Aiisssh...Terasa diri ini begitu kerdil skali bila berade di sekeliling mereka.. Mereka2 yg pada Cik Hati begitu bertuah skali mempunyai ape yg mereka ada. And sumtimes Cik Hati terasa juga, kenape mereka ada, tapi Cik Hati x ade. Terase seperti sgt tidak adil. Yes, its UNFAIR !!! Cik Hati hanya oleh tertunduk, diam tanpa kata. Jauh di lubuk hati, rasa itu sgt menyedihkan. Dan kdang2 rase cemburu itu datang. Kadang2 rase cemburu itu membuatkan Cik Hati membenci mereka, tapi Cik Hati cepat2 elakkan rase itu. Jadikan rase itu sebagai satu cabaran, dan Cik Hati perlu berusaha utk menjadi seperti mereka. Bukan tidak bersyukur dgn ape yg Cik Hati ade skarang, Cik Hati bersyukur sgt sebab sebenarnye ade org yg lebih malang lagi dari Cik Hati. Cuma Cik Hati perlu meluahkan ape yg terbuku di hati ni.

"Walau aku senyum bukan bererti aku selalu bahagia dalam hari,
Ada yg tiada di hati ini, di jiwa ini HAMPA"

uhuk2..sedih sedih sedih dan sedih..................

Saturday, July 11, 2009

What the FISH???

DAMN !!! What happened to my blog???
Pelik b Ajaib.. Background semua bertukar secara sendirinya. Ni yg paling menyampah kalau jadi cam ni.. Time malas2 ni la blog wat hal. As for now, i have no time to fix it. Need to prepare for d exam. Later k.

Thursday, July 2, 2009

Ke "bee-zee" an...

Ahah, sorry la pengikut2 setia blog Cik Hati.. Dah lama x update. Cik Hati bz la, bee-zee mengalahkan lebah taw. Exam situ sana sini. Eceh, macm lagu Dato' Siti plak kan..hihi.. Sedar x sedar, dah sebulan dah Cik Hati mengikuti program INSEP ni. And hari ni hari Khamis.. Haha, sengal x? Saje je bosan2. Eh, Cik Hati dah mula meraban ni..

OK2, berbalik kepada cerita asal. Actually Cik Hati nak ckp, hari ni Cik Hati ade exam, exam yg ketiga utk subject MCITP ni. Alhamdulillah, semua exam Cik Hati PASS. Bukan ape, kalau Cik Hati failed, if nak reseat paper kena bayar RM300. Cik Hati x mampu la. So utk mengelakkan ianya dari berlaku, Cik Hati kena buat betul2.

Ok, stop cite pasal exam. Cite pasal life Cik Hati dua tiga empat lima menjak ni, tiade ape yg menarik utk dikongsikan. Ok2, Cik Hati tipu lagi. Ade la cite, tapi mcm x best je nak cte kat cni. If nak tau, mari2 kita :mNgumpat:... Hahaha..Ok2 lagi, Cik Hati cte lah sket ape yg berlaku hari ini k. Ade bnyk cerita sebenarnya.


#1st Story

Erm, tadi masa duk bersila atas lantai kat dalam MPH sambil baca megazine (malas nak beli, MPH kan ade bleh baca free je) dan sambil menunggu ketibaan member CIk Hati, tbe2 Cik Hati dapat msg dari aunty Cik Hati. PELIK !!!! X pernah2 dia msg Cik Hati. Cik Hati fikir, ni mesti ade sumthing ni. Ade GOSIP terbarukah????? Berita terhangat di pasaran??? Pastu Cik Hati terus je call dia, mls nak msg sebab excited nak tau ape sebenarnye yg tersirat.

"Assalamualaikum, makcu ade ape msg?" (kurg asam kan, bukannye nak tanya khabar ke ape ke) hahaha..excited punya pasal la ni.

"Erm, xde ape, saje je tanya. Makcu nampak awak online kat YM ni tapi m0bile. So saje2 la nak try msg kacau2 awak"

:mWekk:

HAMPAGAS !!!! Ingat kan ape benda la yg penting sgt kan. Punah harapan, ingat kan ade la gosip2 panas. Haha.. Tapi lama jugak la Cik Hati borak2 ngan aunty Cik Hati tu. Citer pasal diet, gym, sauna, krim pengempis perut dan pembakar lemak, set penurunan berat badan, dan yg paling penting cte pasal BF. BF???? Ape tu?? Ber Foya2? Bukan2.. Book Face? Sejak bile pulak FaceBook jadi BookFace? BF tu BoyFren ok. Errgghhh.. ni yg malas nak jawab bile org2 tua sibuk tanya pasal BF. Kalau ade tu bleh la Cik Hati jawab. Ni x de, ape yg nak dikabo kan??? Ok2, st0p sampai disini. Sadis la kalau cte psal BF ni. Air mata Cik hati dah bergenang ni.. (bergenang sebab menguap tahan mengantuk ye)

#2nd Story

Hari ni Cik Hati jumpe best fren Cik Hati. BF lagi??? Hurm.. Dia yg ckp kami ini best fren. Tapi Cik Hati penah ckp dulu kan, tiada istilah best fren di antara lelaki dan perempuan. Huhuhu.. Dah lama x jumpe dia, last jumpe dalam awal tahun masa jadi krew Jom Heboh sama2 and actually disitulah perkenalan kami. Haha.. Cik Hati tunggu dia depan Starbuck, dari jauh Cik Hati nampak dia, "Eh, dah makin hensem la pulak mamat ni", Haha.. Gile mata keranjang...

Masa jumpe tadi best lah jugak, borak2, makan2, gurau2, jalan2, gelak2 dan macam2 lagi la. Kami bukan berdua sahaja ok. Tapi berEMPAT. Dia bwk member dia, Cik Hati plak bwk coursemate Cik Hati yg sorg tu. Kebetulan mmg kitrg dah plan nak gi jenjalan dalam MidValley window2 shopping. Nak survey2 ape yg nak dibeli bile duet allowance dah dapat nanti. Hah, gile BOROS !!! Duet x dapat lagi, dah fikir nak beli mcm2. Coursemate Cik Hati tu dah hampir pitam dan menanah matanya bila Cik Hati bawak dia pegi satu kedai ni. Cik Hati dah agak dah, sebab masa 1st time Cik Hati masuk kedai tu pun, Cik Hati mcm x dapat mengawal perasaan di situ. Rasanye seperti mahu berguling2 mcm budak2 gi kedai mainan pastu x dapat mainan yg diorg nak. Rasa seperti mahu menangis disitu sambil meraung "Tak kira, nak jugak2"

:mCry:


Erm, ape lagi eh? Rasenya tu je la kot yg Cik Hati nak share ngan korg. Mana bleh share semua. Kena simpan utk diri sendiri jugak kan. Tunggu p0st seterusnye lah ye...

p/s : Perasan x Cik Hati banyak meraban dalam post kali ni? Bukan stakat meraban, cte pun ntah hape2. Kejap itu kejap ini, bercampur aduk. Ni lah dia kalau x de idea nak menaip. Main belasah aje.


Tuesday, June 23, 2009

Kegemukan, sungguh membencikan !!!

Ya Allah, Cik Hati nape semakin kembang ni?
Dah mcm kembang semangkuk je..
Makan banyak ye?
Eh, x lah.. Siang je makan, malam x makan pun.
Ok, Cik Hati tipu, malam Cik Hati makan la tapi yg ringan2 je mcm roti n buah.
Duduk banyak ye?
Erm, mmg la duduk banyk, dalam kelas mana leh jalan2, kang trainer marah.
Exercise?
Erm, stakat situp tu buat lah...
Nak jogging weekend je..
Nak buat lompat bintang takot bergegar plak umah tu kan..

Kepada Cik Hati yg "COMEL",
Sila berusaha utk menguruskan badan anda kerana ade baju anda yg dalam almari tu dah x muat nak dipakai.
Dan mama anda juga ckp yg anda sememangnye dah G***K..
Cik Hati x jeles ke tgk adik Cik Hati yg selim melim tu??
Ish2, Cik Hati jeles la ni, mennnnanah hati Cik Hati taw x..
Ok, s0 ape tunggu lagi, laksanakan kewajipan anda.

Selamat Berusaha.. Chay0ok2
Usaha Tangga Kejayaan.

Sunday, June 21, 2009

Kenape ade pemandu yg kurang bersopan???

Sungguh membencikan !!!

Cik Hati x fahamlah, kenape ade SESETENGAH pemandu kat Malaysia ni yg KEDEKUT sgt nak bagi signal bila masuk @ keluar simpang? Bukannye kena bayar pun. Dah la x bagi signal, pastu suka2 hati je nak masuk @ keluar tanpe melihat kereta di hadapan, blakang, kiri @ kanan. Sungguh menyakitkan hati taw x. Pada Cik Hati mereka2 ini sgt lah selfish. ooo0oiiiiii....Ingat jalan tu korg yg punya ke? Disebabkan org2 mcm ni, kemalangan selalu terjadi. Huh... Sila bersopan di atas jalan raya ye.

p/s : Nampak x Cik Hati higlight kan perkataan SESETENGAH tu. Makanye, yg membca entry ini jgn mudah melatah ye. Ianya khas ditujukan utk pemandu2 yg kurang berhemah. Kalau anda terasa jugak, means dat anda mmg x berhemah. HARAP MAKLUM !!!

Ahahhhh, ni ade lagu satu kes. Cik Hati dah mengalaminye bnyk kali. Selalunye benda ni happen bila Cik Hati drive sorg2 kat highway. Kenape eh, bile guys tgk gal drive sorg2 diorg mesti suka saje2 nak himpit kete gal tu? Eeee..geram lah. Mennnnnanah hati Cik Hati taw. X nampak ke kat blakang kete Cik Hati tu ade tampat sticker P???? *&^%$#@! Merbahaya taw buat cam tu. Cik Hati budak baru blaja, silap2 haribulan bleh kemalangan (mintak simpang) dibuatnye. Kalau ye pun nak mengorat, itu bukannye cara yg sesuai. Buat Cik Hati lagi marah ade la. Penah sekali tu Cik Hati jelir lidah n jegilkan mata kat org tu. Geeerrrraaaammmmm sgt taw...Gggggrrrrr.... Langgar b0ntot kete baru tau. Mau masa tu baru menetes air mata korg kan. Huh..

Astagfirullahhalazim...Bawak2 bertendang, eh silap..Bertenang Cik Hati. Tu semua dugaan. Tapi betullah kan ape yg mama Cik Hati ckp, kebanyakan org x kira lah walaupun kesabaran dia tinggi tahap gaban, bile driving mesti hilang sabar. Cam Cik Hati lah, kurg sabar. Maksudnye mulut ni asyik duk nak maki je bile ade yg silap sket. X pe la, Cik Hati maki pun maki sorg2, nak pakai horn x reti. Penah je Cik Hati try nak horn, tapi nak tekan horn tertekan benda lain plak. Pastu yg lgi klakar n agak memalukan, time x nak pakai horn tu la Cik Hati tertekan horn. Cam ne tu?

Pesanan penaja,

"Pakailah tali pinggang keledar. Ingatlah or yg tersayang. Pandu cermat jiwa selamat"


Friday, June 19, 2009

Sweet Talker

Arrrgghhh...dammmnnnnn...
I just HATE it..
Its freaking me 0ut..

Thank GOD..mengurniakan otak dan akal yg berfungsi dgn baik dan aktif. Yang boleh membuat pertimbangan serta berupaya utk berfikiran NEGATIF pada waktu2 yg sesuai. KERANA berfikiran negatiflah, Cik Hati dapat reveal sumthing dan tidak TERJEBAK dalam sesuatu yg akhirnya membawa KESENGSARAAN dalam diri....argghhhhh...

p/s: rase mcm nak tendang pintu, kerusi, meja dan segala2nye lah..i am so0o0o0o disappointed.